Colourgirl - 1998/02/08

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Elise East - 20 juli 2013 23:48

Hejsan :D

 

Jag vet att det är sent men jag ville bara skriva ett kort inlägg innan internet stängs av.

 

Idag var det ju Alex födelsedag som jag skrev i det tidigare inlägget. Det har varit en kul dag :D

Efter att vi hade ätit mat så var vi här i stugan ett tag. Morfar ville att vi skulle ta ett gruppfoto på alla oss. Men precis när vi skulle ta kortet kom det en bil. Det var Lilja och två andra som kom. (dock vet jag inte vad de heter... Kommer inte ihåg :P )

Men vi tog bilden tillslut iallafall :P Typ precis när de hade kommit :P

Efter att vi hade fotat så gick vi tjejer (Jennica, Vendela och jag) och satte oss en stund vid datan. Jag fågade Jennica o hon kunde fixa en ny "Header" till men jag det gjorde hon. Sedan erbjöd hon sej att designa om hela bloggen med färger och bakgrund :P Som ni ser :D

 

ÄLSKAR DET!!! Tack så mycket underbaraste SYSTER!

(Kolla hennes blogg! www.jennica.devote.se ) Ho har en awsome blogg! :D

 

Medans ni ändå håller på kan ni ju kika in på Vendelas blogg också :) ( veendela.se )

Vi har golfat idag! Det var jättekul :)

Jag förlorade dock... Men aja... Det är ju bara ett spel och man vinner inget, Så... :P

Det var ju kul iaf... BTW mamma vann :D <33

Efter det åkte vi hem och hämtade det vi skulle ha sedan åkte vi med morfar och badade! Det var jättekul. Eller Jennica och Alex badade. Jag åkte båt hela tiden och Vendela hjälpte mamma att ta hand om ax och städa lite på stranden. Den är ganska skitig i strandkanten... Men den blev jättefin efter mamma fixat den :D <3

 

Sedan åkte vi hem och nu sitter jag här... Hehe kul!! :D

Men nu ska jag sova... Är astrött! skriver imorrn innan vi packar, medans vi packar eller efter vi har packat :)

Vi åker ju hem imorrn som sagt :P

 

Men hare GÖTT så höres vi imorrn <33

KRAM

//

 

(lägger upp bilder på tårtan imorrn :) Har bilderna på mobilen men den är död :/ Aja KRAM) <33

Av Elise East - 20 juli 2013 22:58

Har nu fixat om din blogg syster! hoppas du blev glad! om någon vill så kan dom kika in på min blogg!

http://www.nattstad.se/jennica2

http://www.nattstad.se/jennica2

http://www.nattstad.se/jennica2

http://www.nattstad.se/jennica2


älskar dig syster! Ha en bra dag läsare! :*

 

Av Elise East - 20 juli 2013 13:26

Hejsan :D

 

Idag är det den 20 juli! Tiden går så fort! :D

Alex fyller år idag. Han har fått massa presenter och haft kul :P

Vendela och Alex har bakat en tårta... Ska ta bild på den sen innan vi äter den så får ni se i ett inlägg senare under dagen eller på kvällen. Just nu är Vendela och Morfar i stan och handlar lite. Vendela skulle köpa något. Jag ville följa med men Morfar sa nej så jag bad Vendela köpa det jag ville ha. Jag bad henne köpa "Sockerpasta". Det är som "Fondant" eller "Marsipan".

Det finns på Ica här i Mariestad i alla olika färger (utom brun). Jag ville ha svart men jag sa till Vendela att ta den hon tycker var finast :P Får se vad det blir :)

Sedan bad jag henne köpa en sak åt mej som jag inte kan skriva vad det är. Det är en present till en väldigt speciell person. Hon ska få den av mej när jag kommer hem till Hallsta igen :)

Ska jag vara ärlig så kan jag inte skriva vad det är för det vet jag inte själv. Jag bad Vendela hitta något åt mej som jag kunde ge till den här tjejen eftersom jag inte kunde följa med och välja själv. Men jag sa att hon skulle ta något som passade henne :)

Ska bli spännande att se :D <33

 

Men nu ska jag kolla på ett program på datan och vänta på att Morfar och Vendela kommer hem så vi kan äta mat och sedan senare på kvällen ska vi äta TÅRTAN! :D

 

Eftersom det är Alex födelsedag fick han välja vad vi skulle äta och han ville att vi skulle äta "Mackaronesallad" :DDD MUMS! Bra val säger jag bara :D <3

 

Senare efter maten ska vi åka och bada :D Snacka om skönt. Men jag ska bara sola :9 Vill ju få lite färg till man är tillbaka i skolan igen :P.

 

PS: HA EN BRA FÖDELSEDAG ALEX! :D

   

 

Hare GÖTT så länge :D

 

CIAO<33

Av Elise East - 20 juli 2013 11:25

Hejsan igen :D

 

Kanske inte skriver så noggrant just nu för internet kommer stängas av snart hör i stugan :P

 

Vi var och shoppade på stan idag! Det var jättekul! . Men om det är något ni undrar om något som jag köpte så kommentera eller ställ bara en fråga :P <3

 

Vi åkte först till biblioteket och lämnade tillbaka våra böcker vi lånade i början när vi kom hit. Vi var med i sommarboken och det betyder att man läser 6 böcker och sedan skriver man upp dom, "Titel och författare" på ett papper man får på biblioteket. Sedan när man lämnar tillbaka böckerna lämnar man in det pappret i disken så finns det böcker man kan välja mellan i en liten hylla. Man får ta en bok med sej hem och behålla :P Jag valde en bom som heter "Den jag var". (ni kommer se den bland bilderna sen.)

Efter det gick vi till torget och handlade. Jag gick först till Lindex och köpte ett par shorts. De är underbara! :D Vi gick dit senare under dagen också och då fick jag två "BH:ar" av mamma och så fick jag ett par tights som är "ormmönster färgade", De är underbara! <3

Sedan gick jag till en affär som jag inte kommer ihåg namnet på. Där köpte jag en "Victorias' secret" bodysplash som heter "Amber Romance" Det luktar AWSOME! fast egentligen ville jag ha en som heter "Sheer Love" men den var slut så... Hehe :)
Sedan gick jag till en affär som heter "Ting" och köpte 15 vykort :) Jag har redan 9 hemma... Så nu har jag 24 stycken. Först hade jag 12 men jag skickade iväd tre av dom så då fick jag 9 kvar :)

 Jag gick också till en bokhandel och köpte en bok om "cake pops" den är awsome :)

 

Efter några timmar på stan/torget åkte i till "Karlssons" och handlade lite där. Jag köpte en present till Alex, en tidig present till Max, en slickepott, och degskrapor (tre i en). Sedan fick jag av mamma där en bok som heter "baka, baka liten kaka som jag funderade på att köpa i Västerås för 99 kr men sen hittade jag den på "Karlssons" för 79 och då sa mamma att hon kunde köpa den åt mej :) Sedan köpte hon en hel radda med sytrådar till mej och henne, en varsin och så köpte hon nålar till oss :D massor. (de har jag inte bild på dock.)

Jag köpte där också en keramik sten format som ett hjärta med rosor på. Den var jättefin! och så köpte jag en ska man har till t.ex cupcakes. Man gör ett hål i dom så kan man ha fyllning i dom om man vill :) (jag är dålig på att förklara så ni kanske inte fattar hur jag menar men iaf :P )
Jag har också köpt, igår var det, då köpte jag måttkoppar på "Clas Olssons" :D

 

Det finns två saker till jag inte skrivit om och det är att jag har varit så otroligt sugen på Keso på sistone så jag har velat köpa det ända sen under sista veckan vi sommarjobbade. Så idag bestämde jag mej för att jag skulle köpa mej en burk (eller vad det är) med Keso och äta :D. Snacka om GÖTT! <3

Sedan på Karlssons köpte jag också ett litet metall "E" som man kan sätta på typ väggen eller dörren eller något. det har jag funderat på att göra hemma :) <3

 

Men nu måste jag sluta. Det är sent och jag ska sova snart. Det är Alex födelsedag imorrn. Han fyller 11 år... Det kan man inte tro ;) (ironisk) Men men, han ska få en present och ett kort av mej iaf :P.

 

Hoppas han får en bra födelsedag :D <33

 

Men skriver imorrn igen. Ska sova typ nu :)


Hare GÖTT! <33

KRAM

//

 

Bilder:
                                     

Lilla Musse kom och ville bli fotograferad när jag fotade mina saker. Han är så SÖT! <3

       

 

Jag vet att jag inte lägger upp detta när jag skrev det men det var för att internet stängdes av innan jag hann lägga upp detta... Så detta är alltså skrivet 2013-07-19.

Så ni vet :D

Presentation


Hej, mitt namn är Elise. Jag är 16år Gammal och mitt liv handlar typ om att baka.
Jag älskar mina vänner och min familj, de betyder ALLT! Jag är också otroligt förälskad :D
Här får ni läsa mest om mina dagar och hur jag har det... Ha det GÖTT

Räknare

Fråga mig

41 besvarade frågor

Omröstning

Vilken klänning?!?
 Leopard! (Y)
 Blommig! (Y)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards