Colourgirl - 1998/02/08

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Elise East - 14 oktober 2013 22:14

Hejsan på er :D

 

Just nu är vi inne på vecka 42... Är det bara jag som tycker att detta år har gått fort...

Aja hehe, Snart nytt år och nya upplevelser ;)

 

Denna vecka har Alla 9:or på Lindboskolan prao. Jag har turen att få vara på det gymnasiet jag vill gå när jag gått ut 9:an ;)

Jag får vara i en jättebra klass där alla är jättesnälla och glada :D

Känns la GÖTT ;)

Det finns vissa personer på skolan jag känner till eller har sätt som kommer från Hallsta. Det är kul. Plus att jag nyss fick reda på att min kusin Elvira Öst går där också :D Snacka om kul... Det va ett tag sedan jag såg henne och såg inte henne idag... Men men, Man får väl hålla utkik ;)

 

Idag hade vi en heldag med Teori. Det va helt okej.. Jobbigt att sitta stilla hela tiden men vi fick en paus på 10 minuter sista lektionen. Idag började jag 10:00 och slutade runt 13:30-13:45. En helt okej dag med två lektioner. Båda med samma lärare i samma klassrum och om nästan samma saker. Men det kanske berodde på Teori dagen :)

Imorgon och resten av veckan (som jag uppfattade det hon sa) ska vi vara i bageriet. (Hon = Maria. Läraren som hade oss idag :) ) :D Det ska bli jättekul. Idag skulle de i klassen vara i grupper och göra surdeg så jag fick följa med in och se hur det såg ut där inne. Det var stort och enligt mej fint... Som ett bageri ska se ut :)

Jag följde med några tjejer i klassen och åt mat. Idag va det korvstroganoff och ris. Jag såg först inte vart den vegetariska maten var... Men när jag gått lite längre fram där maten serverades såg jag att det stod "VEG" på ett lock... Så jag tog såklart av det ;)

Det smakade helt okej :) Deras morötter är jättegoda... Tur det... Jag älskar ju morötter ;)

Sedan gick jag och en tjej från klassen (jag är jättedålig på namn så förlåt mej om du läser detta... :#) och satte oss i cafeterian. Den var stor och rymlig med många bort och en STOR "serveringslucka" eller vad man kallar det... Iaf är det där de har allt man kan köpa i cafeterian :P 

 

Jag tycker att det var en helt lyckad dag utom att jag inte visste vad man skulle prata med de tjejerna om... Höhö jag är blyg ;) så jag satt mest tyst och svarade på frågor om de ställde några :)

Men jag längtar lite till imorrn... Får se vad vi ska göra då... Vi börjar 08:30 och då ska vi vara i bageriet och baka bräck. Det är någon slags matbröd helt enkelt :) Låter ju gott :)

Jag ska vara där 08:15 för att få kläder jag tydligen ska ha i bageriet eller något sådant.. Vet inte riktigt hehe men jaa, vi får la se imorrn ;)

Ska bli en spännande fortsatt vecka :D <33

 

Men ska väl kolla på något program och vänta på att mamma kommer hem för jag behöver snacka med henne.. Jätteviktigt O.O <3

 

Dagens på listan sak är "dagens naturfoto." 

  Tog fotot när jag och Vendela var ute och fotade igår... Älskar denna bild :D <33

Aja...

Hare GÖTT så skriver jag imorrn. 

KRAM

//

 

 

 



CIAO<3


Presentation


Hej, mitt namn är Elise. Jag är 16år Gammal och mitt liv handlar typ om att baka.
Jag älskar mina vänner och min familj, de betyder ALLT! Jag är också otroligt förälskad :D
Här får ni läsa mest om mina dagar och hur jag har det... Ha det GÖTT

Räknare

Fråga mig

41 besvarade frågor

Omröstning

Vilken klänning?!?
 Leopard! (Y)
 Blommig! (Y)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards