Colourgirl - 1998/02/08

Alla inlägg under maj 2014

Av Elise East - 26 maj 2014 16:27

Hejsan på er :3

 

Jag vet att jag inte bloggat på ett tag. Min data har inte velat vara snäll mot mej... Den har bara varit seg och inte användbar.

 

Så fort jag klickar upp mappar eller internet eller något på min data så segar den ner så jag blir tvungen att stänga av den.
  Igår fungerade den ett tag, så jag passade på att skriva mer på in uppsats om Droger. Jag skrev ett helt A4 till på den och vart riktigt nöjd. Jag han inte göra något mer än så för mitt windows kraschade... Det stod att datan skulle startas om. Allt det jag skrev på den tiden jag han, försvann... Så nu måste jag skriva om allt det... plus massa annan information. Sedan har jag två till uppsatser jag ska skriva plus två dokumentationer i NO/teknik och Syslöjd... Jag pallar inte detta... Och våra lärare har tänk att vi ska lämna in våra datorer nästa måndag... Joo, tjena!

 

Men men.... sånt e livet...

 

Lite annan info, Vi har "kommit en liten bit" med cabarén...
Och med dessa --> " <-- tecken framför och i slutet av den meningen menar jag att det inte gås så 100% bra... Vi har kommit på massa idéer.. Men ingen av de som är med i scen teemet anmäler sej till de olika sakerna... Så det är typ bara en viss grupp med några av scenfolket som är engagerade i det hela... Men det blir ju "tråkigt" om det bara är samma personer hela tiden... Eftersom vi är 125 eller fler 9:or så borde det vara massa personer som vill vara med i de olika scenerna...

Visst det är inte lika många som ska vara på scenen, men de som ska borde anmäla sig till vad de vill göra. Gillar de inte några av idéerna som redan finns kan de ju komma på andra som de skulle kunna tänka sej unna vara med i. 

Men men... Ska skriva klart minst två av de uppsatser jag ska skriva idag och så... Ska ut och gå en sväng senare. Skönt med promenader ibland ;)

Hare GÖTT så länge! <3

KRAM

//

 

 


Av Elise East - 14 maj 2014 22:38

Hejsan på er alla fina!

 

Jag vet att det är sent nu när jag bloggat... Tänkte bara inte på det under dagen...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva... 

 

Idag har det bara varit en chilldag... Var inte i skolan idag... Var så otroligt förkyld i morse så valde att stanna hemma.

 

Men imorrn SKA jag gå för då har vi det första nationella provet i SO. Önska mej lycka till... Ska ligga och lyssna lite på "Studi" innan jag sover.
Det är en Youtube kanal som inte bara berättar om geografi utan annat också... Vi använde den när vi arbetade om religionerna. (Rekommendera till era lärare vettja :)

 

Sedan har vi ett andra på Fredag... Jag är inte helt 100 på hur det är uppdelat... Men men. Tror det är såhär :3

 

Som jag skrev tidigare har detta varit en chilldag. Har suttit i soffan med datorn och kollat på olika klädsidor osv. Har försökt hitta ett par passande skor till min Skolavslutningsklänning och till min Supéklänning. Kan någon ge tips på en bra sida?? Skulle uppskattas Enormt! <3

 

Ska kika vidare nu och ta fram "Studi" så jag inte glömmer det :)

 

Hare GÖTT så höres vi imorrn.

KRAM

//


 

 

 

(Bild från igår) :)

 

 

 

 

CIAO<3


Av Elise East - 12 maj 2014 20:42

Hejsan på er underbaraste :)

 

Vet att jag inte bloggat på ett tag... Men jag har varit sjuk/förkyld och har bara inte orkat de senaste dagarna <3

 

Ledsen för det...

Men nu ska jag komma igång igen :)

 

Två Veckor tills Temaveckan och cabarétn för oss 9:or börjar :)

Detta är sista veckan med Nationellt prov. Torsdag och Fredag har vi SO prov i Geografi.

Hoppas att det går bra... För på Svenskan gick det åt Helvete!!!!! (förlåt morfar)

Jag trodde att det skulle gå bättre på läsförståelsen än vad det gjorde...

På muntligt fick jag ett "B" Fattar inte varför... Eftersom typ alla i min grupp pratade lika mycket... Jag ska fråga om en förklaring... Visst "B" är ett bra betyg och jag låter som ett "A" barn när jag skriver så... Men jag lovar... Alla de andra i min grupp fick "A" utom jag.... Känns så iaf :/

Skulle gissa på att det var för att jag kollade på pappret och läste innantill så mycket det gick... Men jag tycker inte att man kan klandra det... För våran Svensklärare Kerstin VET HUR SVÅRT JAG HAR ATT REDOVISA INFÖR ANDRA! O.O och så fick jag börja... Alla koncentrerade sej på mej och kollade på mej... Jag får ångest, ont i magen, huvudvärk och känslan av att jag ska spy. Tack för det... 

Inte konstigt att jag va nervös och att jag behövde läsa lite extra på pappret... Mår så illa av det... Så jag fattar inte varför jag fick ett "B"... Jag gjorde juh ändå allt som man skulle göra under det muntliga...

 

(Känner att detta kommer bli ett långt inlägg...)

 

Uppsatsen vi skrev är jag helt ok med mitt resultat... Jag fick "C" på den... Minns inte om det var bara "C" eller "C+" Men men... Skrev allt som man skulle ha med i uppsatsen och skrev allt på 5 A4:an, Jaa... Jag gillar att skriva mycket.

 

Men det jag stör mej mest på var att jag fick F*kkin "E" på läsförståelsen!!! O.O
Jag fattad inte vad som gick fel där?!?
Jag är jueh bra på att läsa osv... Kan nog bero på att jag jobbar sämre och mer okoncentrerat under press (Det vill säga tiden vi fick på oss att svara på frågorna efter vi läst texterna.)

Jag och Kerstin ska kolla på mitt prov imorrn för att se vad det var som gav mej det betyget och om jag kan komplettera och höja det (Fast då inte på Nationella eftersom det redan vart...) Men vill inte sänka mej i betygen pga ett CP:stört Nationellt prov i Svenska! O.-'

 

Ska ta och städa lite eller iaf plocka på vissa ställen i mitt rum för att tänka på annat och lugna nerverna lite efter mitt mentala utbrott inom mej... Mådde så dåligt på Svenskan så det fanns inte! Ville bara därifrån.. Hem till min underbara säng <3

 

 

Ha en underbar vecka ni fina <3 Och hoppas att inget tynger ner er! Ni vet att jag finns för er alla <3

 

Kram på er <3

 

 



CIAO <3


Av Elise East - 5 maj 2014 22:22

Hejsan på er alla :3 <3

 

Idag är det måndag... Tror nog att ni visste det... :3

Idag i skolan vid 13:40 skulle vi och några andra klasser ha Orientering vid motionscentrum.

Jag, Gabriella och Ella valde att köra "ensamma"... Vilket vi inte gjorde... Vi ska köra någon form av orientering där man ska samla poäng osv... Vill man ha A ska man springa ensam. Vi gjorde nästan det... 
Det segaste är att man måste vänta 1 minut innan man själv kan starta efter den sm gick innan en själv.
Gabriella började gå iväg, Vi gick samma väg allihopa, så stannade hon och väntade på Ella som gick som 2:a av oss tre. Jag gick sist av alla i min klass... (Sist på klasslistan, sist alltid... -.-')

Ella och Gabriella väntade på mej, sedan gick vi tre tillsammans.

Vi hittade faktiskt många... 7/20... Kanske inte låter så mycket... Men i poängställningen var det de :3

 

Vet inte vad mer jag ska berätta om det hehe....

 

Ska la ta och gå upp på mitt rum nu innan Max vaknar av att vi, (Jag och Alex), sitter i vardagsrummet hehe :3

 

Hare GÖTT så skriver jag snart igen! <3

 

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 3 maj 2014 15:37

Hejsan på er alla fina :)

 

Idag är jag på lite bättre humör än igår :)

Har varit hemma hela dagen och setat vid datan... Vet inte vad jag ska göra... Så jag funderade på att börja på en helt ny bok. Asså... Skriva en bok då haha :3

  Jag har alltid velat det, men har inte haft något bra att skriva om... Dock har jag kommit på ett tema jag vill skriva om... (Kommer lite mer fakta senare när jag kommit igång hehe :) )

 

Tidigade/ett tag sedan/ca 1 - 2 år sedan började jag på en bok... Gabriella tyckte den var jättebra och vill att jag ska fortsätta på den... Ska jag vara ärlig tycker jag inte om den alls... 
  Jag har den på ett USB-minne för den var på min lilla vita dator jag fick av pappa som fortfarande är hos dom...

 

(Kanska ska dit några dagar med två vänner i somar... Kanske tar med den hem då ;) ) Saknar faktiskt den... Den är så liten... Minimal... Tror att jag la upp en bildhär på den för ganska länge sedan... Men e inte säker hehe... :)

 

Men iallafall... På den datan skrev jag boken... Men den kraschade... Så pappa överförde alla bilder, dokument, osv. till ett USB som jag har här hemma med boken på :)

 

Ska väl ta och läsa igenom den och se o det är något att spara hehe.. :P :#

 

Just nu sitter jag i köket och väntar på att första satsen med kolakakor ska bli klara i ugnen... Så underbart GÖTT!!! O.-

 

Jag satt och kollade på en video på datan och vart sugen på något... Så jag frågade mamma om jag fick bara lite kakor :)

 

Så Kolakakor blev det ;)

 

Lite bilder:

         

 

Dom blev ganska lika stort skurna... Feeling proud hehe ;)

 

 

 

Ehrm... *host* No comments...O.-

 

(Jag sa faktiskt "nästan"!)

 

Hahahaha... Känner att min humor suger ;)

 

Ska vänta på sista satsen med kakor.

Sedan ska jag nog ta och börja med handlingen till boken :)

 

Skriver lite senare ;)

Hare GÖTT så långe! <3

Av Elise East - 3 maj 2014 00:37

Hejsan på er...

 

Ville bara göra ett snabbt inlägg nu eftersom jag inte skrev varken igår eller valborg... (Kommer skriva mer om valborg och dagen efter imorgon i ett inlägg), Dock har jag inte någon motivation att skriva just nu... Vill inte gå in djupare i ämnet... Så jag skriver inte så mycket idag/natt.

 

 

Här kommer en liten pinsam video som jag, Ella och Gabriella filmade när vi hade orientering i skogen, en bit från civilisationen... Såhär kul man ha då hehe :P :


 

 

Njut av de korta 9 sekunderna då jag pinas hahahahaha xP

 

Ha det GÖTT underbara läsare <3

Skriver mer imorrn <3

 

 

 

 

 

CIAO<3

Presentation


Hej, mitt namn är Elise. Jag är 16år Gammal och mitt liv handlar typ om att baka.
Jag älskar mina vänner och min familj, de betyder ALLT! Jag är också otroligt förälskad :D
Här får ni läsa mest om mina dagar och hur jag har det... Ha det GÖTT

Räknare

Fråga mig

41 besvarade frågor

Omröstning

Vilken klänning?!?
 Leopard! (Y)
 Blommig! (Y)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards