Colourgirl - 1998/02/08

Alla inlägg under februari 2015

Av Elise East - 27 februari 2015 22:46

Hello loves!

 

Idag är det fredag... Ska väl tas som något bra kanske... Visst det gör jag, men det betyder att det är helg och efter denna helgen börjar skolan igen... Jag vill seriöst inte tillbaka nu... Det har vart så skönt med lov och få "slippa" skolarbete och bara vila... (inte riktigt min vecka...)

Den ända dagen jag ser fram emot just nu i skolan är tisdagar för då får jag vara i bageriet och baka hela dagen vilket är det jag vill!! Men men... Snart bara två år kvar med plugg... Then am I out!! Längtar! Jag vill uppfylla min dröm och bara komma igång med arbete och så.

 

Hoppas seriöst att tiden går fort så jag slipper skolan... är så otroligt skoltrött... <3

 

Av Elise East - 27 februari 2015 10:45

Hejsan på er alla fina!

 

Idag är det fredag... Underbart men tråkigt för att under denna veckan har jag haft sportlov och haft en ganska bra vecka. Men nu när det är fredag är det bara tre dagar kvar tills det är "tillbaka till skolan, alla tråkiga skoluppgifter och ämnen och längta till sommaren".

 

Veckan har varit okej iallafall. Gabriella har jag inte kunnat träffa under hela veckan för att hon vart hos sin pappa (är fortfarande men kommer till Hallsta i helgen) så från måndagen till tisdagen hade jag Juliana och Ella sova över här. Det gick väl "bra"... *host* Nej...


Inget blev som jag ville! Allt gick fel enligt mig och det känns som om jag gjorde tjejerna besvikna.

När de kom hit gick allt bra. Vi satt mest och pratade och jag visade upp vad jag fått i födelsedagspresent. Det blev allt senare och Ella påminde mig att vi inte hade något snacks. Klockan var nästan 21:00 så affären skulle snart stänga. Vi skyndade oss med cyklar ner till coop för att handla lite. Vi köpte en Hallondricka och så plockade vi lite lösviktsgodis. Det gick väl okej tills vi kom hem och jag såg att jag tagit en varsin godis till mig och Juliana sm hon inte kunde äta! Hon är mjölkprotein allergisk  och kan därför inte äta något med mjölk eller laktos. I lakritsen var det någon "fyllning" som vi sedan kom fram till innehöll mjölk. 

  Jag känner mig fortfarande dum för att det hände. Och för att vi inte han köpa mer/vara lite snabbare på affären så vi fick med mer eftersom det slutade med att det vart lite grann och nr vi sover hos de andra brukar vi ha ganska mycket.

 

Kvällen gick och allt gick väl bra. Vi pratade och hade jätteroligt men sedan kom morgonen. Jag hade bett mamma att köpa hem bacon till tjejerna eftersom jag inte äter det och sedan ägg. kvällen innan frågade jag mamma om vi hade margarin eller olja som Juliana kunde steka i vilket vi inte hade... Så de fick steka sina ägg efter baconen för att bacon innehåller fett och det blir kvar lite i pannan efter de är stekta. De tyckte att deras bacon vart för stekta och att äggen smakade lite bränt. 

 

Sedan slutar det inte där. Ella skulle köpa en cosplay av en tjej men hon visste inte när vi kunde möta henne så hon skrev "troligtvis på kvällen någon gång". Sedan vid 14:30 sms:ar hon och frågar om Ella (och vi andra) kan vara på stationen vid 15:25. Problemet var bara att bussen gick 15:00 och vi satt i våra sovkläder... Så vi fick stressa... Jag hade tänkt att hon skulle skriva en stund före så man han fixa sig och att hon skulle skriva senare men ja... Nu blev det inte så.

Sedan när vi väl va på väg och hade bråttom small mitt däck utanför Lindbo... Yay... Som tur han jag med bussen och kunde åka tillsammans med Juliana och Ella in eftersom de hade åkt före för att jag tvingade dom.

 

Trevliga dagar de två... Nope, not at all...

 

Well, hoppas era dagar var bättre än mina, kan slå vad om att de var!

Av Elise East - 9 februari 2015 13:15

 

Av Elise East - 9 februari 2015 00:33

Så... En underbar dag är över.

 

Det började med en växkning av min underbara mamma som hade gjort frukost på sängen åt mig och gav mig ett paket. Vi ska fira mig senare med mormor och morfar men hon hade köpt ett innan som jag fick idag.

(Jag har inga bilder på något av paketen, men det kanske kommer)

Jag fick ett förkläde av mamma som var helt vitt med en mustasch på fickan av det. Så otroligt fint!!!!!

 

Sedan gjorde jag i ordning mig för att åka till mina underbara vänner Ella och Gabriella. Vi skulle fira mig där eftersom de hade köpt presenter och jag hade inget att göra under dagen iallafall så jag åkte dit. 
Jag vart glatt överraskad av de två som sjung Vi gratulerar i dörren när jag knackat på. Det var otroligt gulligt och vackert :)

Sedan gick vi upp på övervåningen efter ett vi pratat lite. De hade dukat och fixat riktigt fint i hallen med ballonger och så.

  Vi satte oss vid bordet men Ella gick ner igen. Hon sa att hon hade min present nere men kom sedan på att den var i hennes rum. De bad mig att blunda så ag gjorde det. När jag väl fick öppna ögonen igen fick jag se detta...

  Finaste tårtan framför mig!!! En schwarzwaldtårta!! <33

 

På bordet stod det innan också en "mjuk kaka" Eller vad de kallas. Den heter Rocky.

 
(I bakgrunden står mina hemmagjorda peanutbutter cups) Så gott!

Ellas föräldrar hade beställt tårtan speciellt för mig (som ni kan se på tårtan) Sååå vacker och sååå snällt gjort!! Tackar så mycket för det!! 

Resten av dagen gick åt till att kolla på melodifestivalen eftersom att jag inte sett det som var i fredags och sedan snackade vi och kollade på Youtubevideos. En underbar dag!!

 

Ville bara göra ett snabbt inlägg för att uppdatera er och berätta vilken underbar dag jag haft!!!

Man fyller ju bara 17 år en gång i livet!!! <33

 

Ha ett underbart liv!

Kram på er! <3

Av Elise East - 1 februari 2015 20:30

21 år nu!! Grattis underbaraste <3

 

 

Presentation


Hej, mitt namn är Elise. Jag är 16år Gammal och mitt liv handlar typ om att baka.
Jag älskar mina vänner och min familj, de betyder ALLT! Jag är också otroligt förälskad :D
Här får ni läsa mest om mina dagar och hur jag har det... Ha det GÖTT

Räknare

Fråga mig

41 besvarade frågor

Omröstning

Vilken klänning?!?
 Leopard! (Y)
 Blommig! (Y)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards