Colourgirl - 1998/02/08

Alla inlägg under januari 2013

Av Elise East - 31 januari 2013 22:27

Hejsan Bästa :D

 

Idag är det den 31 Januari! Och Vendela fyller 16 år :)
Mormor och morfar kom över idag och firade Vendela :)
De va kul, Vi åt god mat och pratade. Max gjorde jätteroliga miner när han fick smacka ett blåbär, Ni skulle bara se ;)

 

Om en vecka och en dag blir jag 15 år :DDDDDD

Längtar jättemycket till dess... Men vi kommer fira mej den 11 februari ist för jag åker på konfirmationsläger samma dag som jag fyller år :) Men då har jag mer att vänta på ;)

Vi åker te finnåker då med alla som går på knfirmationen :)
 Längtar lite grann ;)

 

Imorrn åker vi med tåget te pappa... De ska bli superkul :D

De e bara över helgen men vi får träffa han och Ulrika iaf :)

 

Ska snacka med några på skype nu så jag skriver imorrn igen, Kanske innan vi åker eller när vi kommer fram :)

 

Hare GÖTT!

KRAM

//

 

 

 

 

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 29 januari 2013 23:30

Hejsan Bästa :D

 

Idag är det Tisdag. Började 09:25 med idrott. Vi va i bildsalen och bratade om kost.

Det va kul, Våran idrottslärare visade oss en PowerPoint som hon hade gjort om det. Det va intressant och kul.

 

Hinner inte skriva så mycker just nu för jag måste träna på läxan... Funderar på att gå ner och be mamma om hjälp... Men jag vet inte, Sitter jag i mitt rum gör jag bara andra saker utan de jag måste, Så jag tror jag ska de...

 

Just nu snackar jag med en vän på skype och lyssnar på musik. Han visade mej ett spel, Det är rätt kul ;) Men jag har inte fattat så mycket än :/ Men jag lär mej nog :)

 

Igår la jag ju ut en bild på mina PAC-man naglar.

Idag har jag fixat dom igen...

Såhär blev det:

  Hoppas att ni gillar de.

 

Om ni har förslag på nageldesign ni vill att jag ska göra kommentera det så ska jag göra mitt bästa :)

 

Jag ska börja fixa naglar på fritiden, Och så tror jag att jag ska fixa andras naglar med. Vi får se hut det ser ur framåt ;)

 

Nu ska/MÅSTE jag fortsätta öva på min läxa... Så vi höres imorrn...

Hare GÖTT! Godnatt <3333

KRAM

//

 

 

 

 

Så vacker man e ;) ( Skojja )

 

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 28 januari 2013 23:36

Ville bara skriva det... Glömde på mitt förra inlägg :P <33


CIAO<3

 

Av Elise East - 28 januari 2013 22:50

Hejsan BÄSTA :D

 

Jag vet att jag inte har skrivit något på sistondet men det är för jag har inte mått så bra... Jag är förkyld och så :/
Men det är påväg att bli bättre :)

 

Den 18 Januari var det ju Jennicas födelsedag. Hon blev 14 år då.. Grattis i Efterskott syrran ;) Hon vet redan om att hon ska få ett nnagellack som e turkost av mej. Hon har inte fått det för jag glömde min kasse i en provhitt på H&M i lärdags :/ Men Mamma ska åka till sin skola imorrn, Och medans hon väntar på tåget/Bussen hem ska hon gå och köpa det som jag glömde kvar.


Det var en Body Butter, en Parfym, ett gult nagellack och ett turkost. Medans hon är där ska hon också köpa en till body butter te min mormor för den är jättebra för MEJ att ta på händerna. Jag blir lätt torr om händerna på vintern så den hjälper för MEJ! :)

Jag ska också fråga om hon kan köpa ett te turkost nagellack te mej för det var jättefint :)

 

Det är ny vecka ny :D På fredag ska vi te pappa och Ulrika och vara där :D Det kommer att bli kul att träffa dom och så kommer jag få ta med min sterio och mina högtalare hem :D De e jättebra <33. Och så hoppas jag att jag får en mobil av pappa som han sagt att jag ska få :D <33

 

Idag hade jag inget att göra så jag fixade mina naglar. De vart rätt bra. Jag gjorde PAC-man på ena handen. Jag har inte fixat andra handen. Men när jag kommer hem från skolan imorrn ska jag det. Vi får väl se vad det blir ;)

 

  Mina naglar är kanske inte de längsta men de blev rätt bra iaf ;)

 

Nu ska jag fixa min säng och sova sen. Är rätt trött men jag börjar ju 09:25 imorrn... lyx för mej ;)

 

Hare GÖTT så skriver jag imorrn på morginen för jag vet att jag hinner ;)


KRAM

//

 

 

  Snygging man va igår med Ansiktsmask :D

LÖV YA!

 

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 20 januari 2013 22:47

Hejsan :D

 

Ville bara skriva godnatt innan jag går och lägger mej :)

 

Imorrn blir det besök hos läkarn för att kolla min handled igen... :/

Det har inte hänt något annurlunda med den...

Men vi får se vad de säger :)

 

Nu ska jag läsa och kolla på något pogram eller någon film tror jag :)

 

Vi höres imorrn Hare GÖTT!

KRAM

//
 

 

 

 

  I just wanted to show my eye ;)

 

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 20 januari 2013 15:11

Hejsan :D

 

Jag vet att de har gått en timme extra. Men jag svarar nu...

(Jag skriver inte vem som frågat :) )

 

Frågor och svar:

 

1, Gillar du någon?

Svar: Japp De gör jag :P

 

2, Hur SER din drömkille ut?

Svar: Jag har två alternativ: 1, Blondt hår, blåa ögon och ett fint leende. 2, Brunt hår, Blå/gråa ögon och ett fint leende.

 

3, Favoritmat?

Svar: Jag har många olika favoritmaträtter men en speciell måste ju vara mammas nudlar med wook grönsaker.

 

4, Pinsammaste du gjort?

Svar: Jag kan inte komma på något pinsamt jag gjort men min kompis satte sej på min mage mitt framför den jag gillar... De känndes ju lite...

 

5, Favoritglass?

Svar: Ben & Jerry's cookie dough ÄLSKAR jag :P

 

6, Bästa minnet 2012?

Svar: Jag har många roliga och bra minnen från 2012 så de e svårt att ta ett speciellt :P

 

7, Nyårslöften?

Svar: 1, Börja träna. 2, Få bättre betyg i skolan. 3, Spara mycket pengar utan att gå och smygta från dom :P

 

8, Gillar du att dansa?
Svar: Jag ÄLSKAR att dansa :D <33

 

9, Favoritlåt?

Svar: Jag har många favoritlåtar en en speciell måste ju vara "Little things" med One Direction! <33

 

10, Favoritfilm?

Svar: Det måste vara "Sagan om ringen 1, 2, 3" och "Step up 1, 2, 3, 4" (Jag har fler filmer jag gillar men kommer inte på någon nu)

 

11, Bästa årstiden?

Svar: Jag gillar alla årstider, De e speciella på sitt eget sätt?

 

12, Längd?

Svar: 1,64 - 1,65

 

13, Är du tsm med någon?

Svar: Nepp jag e singel och stolt ;)

 

14, Familj?

Svar: Jag vet inte vad du menade med denna fråga... (Du vet vem du är ;) )

 

15, Vem är du kär i?

Svar: En kille i min skola jag kallar Mango ;)

 

16: Vilken dator har du?

Svar: Jag har skoldatan just nu, Det är Acer :)

 

17, Hur många katter har du?

Svar: Tre katter har jag, Tusse, Simba och Musse :)

 

18, Vad för du på fritiden?

Svar: Just nu gör jag inget speciellt på fritiden. Men jag ska börja i Dans med mina systrar och så ska jag börja i keyboard.

 

19, Saknar du ridningen?

Svar: OM JAG GÖR!!!

 

20, Vilken favoritfärg har du?

Svar: LILA :D <33

 

21, Vad brukar du göra när du har tråkigt?

Svar: Målar, kollar FB, bloggar, Går ut en stund, Är med mina systrar osv...

 

22, Hur många syskon har du?

Svar: Om man räknar med mina halvsyskon och mina bonussyskon så har jag 10 syskon :)

 

23, Gillar du någon annan sport än ridning?

Svar: Jag gillar Dans väldigt mycket :)

 

24, Vilken dag gillar du mest?

Svar: Jag gillar fredagar mest, För Vi har bästa lektionerna i skolan då och de e helg efter ;)

 

25, Är du alltid dej själv?

Svar: ALLTID :)

 

26, Vem är din bästa vän?

Svar: Linda Johansson :D <33333

 

27, Brukar du åka utomlands?

Svar: Nja inte direkt. Vi brukar ju åka te Holland och så :)

 

28, Om du fick välja mellan tre  mobiler, IPhone 3, 4 och 5, Vilken skulle du välja då?

Svar: Jag skulle valt 4 eller 5 för jag har ju haft en trea men jag har tappat förtroende för den :P

 

29, Vilka brukar du vara med i skolan?

Svar: Jag brukar vara med Linda, Ida, Ina, Gabriella, Elin, Kim, och säkert flera :)

 

30, Vad brukar du titta på för TV program?

Svar: Lite olika.. :)

 

31, Vad är ditt bästa ämne i skolan?

Svar: Jag vet faktist inte men miva favoritämnen är ju Svenska, SO, Hemkunskap och Bild :)

 

32, Vilka bloggar läser du?

Svar: Mina systrars, Mina vänners, och några fler :)

 

33, Vad är din favoritmat?

Svar: (Läs fråga 3 :P )

 

34, Hur många läsare har du?

Svar: Det är olika beroende på hur ofta jag uppdaterar min blogg eller bloggar överhuvetaget :P

 

35, Gillar du att blogga?

Svar: OFC!!!! Jag älskar att blogga... Även om några har skrivit till mej att sluta blogga.

 

36, Varför började du blogga?

Svar: Jag läste några andras bloggar och så tyckte jag att de värkade kil så jag startade en blogg... Jag har ju några fler bloggar än denna. Jag har en på Bloggspot, En på nattstad och så :P

 

 

 

Det va svar på de frågor jag fått från läsare.

Tack för frågorna och så har jag svarat så ärligt jag kan :P

 

Skriver senare !

Hare GÖTT så höres vi :)

KRAM

//

 

 

 

 

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 20 januari 2013 11:57

Hejsan :D

 

 

Ville bara säga att de e sista chansen att fråga frågor till mej nu! Det är bara ca två timmar kvar tills jag ska svara på frågorna... Tänkte ta de klockan 14:00.

 

Så passa på att ställ vilka frågor ni vill :)
 Jag ska svara så ärligt jag kan :)

 

Men ställ så många frågor ni vil :D <33

 

Hare GÖTT så skriver jag snart igen :)

 

KRAM

//

 

 

 

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 17 januari 2013 11:59

Hejsan Igen :D

 

Just nu sitter jag utanför SO-salen med Gabriella och väntar på att lektionen ska börja igen...

SO är en av mina favorit lektioner :D. Jag vet inte varför... De e bara kul att komma till lektionen... Kanske kan de vara för att våran lärare är rolig och nästan ALDRIGpå dåligt humör. Vilket är bra :) Vi gör alltid saker på lektionerna.

 

Jag har också bytt favoritdag i veckan. Förut va de Tisdag men nu är det Fredag... Inta bara för att de e "Fredag, Fredag" och helg utan för lektionerna i skolan. Först har vi Svenska (en annan av mina favorit lektioner) sedan har vi BÄSTA hemkunskap då vi får baka eller laga mat. (Jag vill ju bli konditor så de e inte så konstigt om jag gillar den lektionen.)

Sedan har vi Bild Med Thord. Jag älskar att rita och måla... Dock blir det inte så ofta av hemma... Sedan slutar vi :P

 

Hinner inte skriva mer nu... Börjar lektionen. Vi höres snary <33

 

 

CIAO<3

Presentation


Hej, mitt namn är Elise. Jag är 16år Gammal och mitt liv handlar typ om att baka.
Jag älskar mina vänner och min familj, de betyder ALLT! Jag är också otroligt förälskad :D
Här får ni läsa mest om mina dagar och hur jag har det... Ha det GÖTT

Räknare

Fråga mig

41 besvarade frågor

Omröstning

Vilken klänning?!?
 Leopard! (Y)
 Blommig! (Y)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards