Colourgirl - 1998/02/08

Alla inlägg under juli 2013

Av Elise East - 29 juli 2013 22:32

Hejsan! <3

 

Jag ska bara skriva ett snabbt inlägg.

Idag vid ca 21:00 var Sofia hos oss... Vi hade varit i stan tidigare. Jag, Jennica, Vendela och Sofia. Det var askul :D <33

Vi gick till Kick som sista affär på Igor. Vi kollade på hårfärger och Sofia och Jennica bestämde sej för att särga Ombre. Och jag ville färga "Dip Dye"... Har alltid velat men inte vågat... Så jag valde en lila färg. När vi skulle Betala gick Jennica till kassan och skulle betala... Precis när kassörskan hade öppnat kassan stängdes strömmen av... Så Jennica fick betala sin hårfärg men vi andra kunde inte... Jag och Sofia kunde inte det för strömmen var av så vi kunde inte betala med våra kort. Tillslut fick Sofia en idé att vi kunde betala med lösa pengar eftersom då kunde de ju bara skriva upp vad vi köpte så kunde vi köpa det ändå... Men vi fick inge kvitto... Men det gjorde inte mej så mycket ;)

PS: Mamma skrev en artikel om strömavbrottet idag... Häftigt!


Det var en kabels fel ;) Över 400 lägenheter/hus som tillhörde det elföretaget som hade den kabeln som elkopplare fick strömavbrott... I sina hem och så ;)

 

Men efter stan åkte vi till Hallsta igen. Vi handlade mat på Ica... TACOS! <3 (jag vet... lite konstigt med tacos på en måndag men men ;) Vi skulle fixa maten så då valde vi de ;)

 

Efter vi hade ätit började vi fixa håren. Jennica färgade Sofias hår... Medans hennes var i fixade hon mitt. Sedan väntade jag... Då fixade jag vändelas hår. Hon köpte en vanlig brun toning från Ica... Snacka om fint det blev.

Efter att jag var klar med mitt hår så fixade jag Jennicas. Allas hår vart superfina!

Sofia passar asbra i Ombre och Vendela i sin bruna :D

Jag han inte se så mycket av Jennicas hår eftersom hon åkte innan hon hade fönat klart håret hehe... Hon sover hos Felicia :)


Hoppas det vart bra... Tror mamma ska köpa en till ombrefärg från Kicks till Jennica imorrn så det kan bi ljusate... För eftersom Jennica hade svart/brun innan hon färgade vet jag inte om det ändrades så himla mycket. Men det blev och blir säkert underbart ;)

 

Nu ska jag kolla på film och sova... Är astrött! <3

Hare GÖTT bästa läsare! <3

Skriver imorrn igen :D

KRAM

//

 

 

       

 

CIAO<3

Av Elise East - 24 juli 2013 22:32

Hejsan :D

 

Det har vart en superdag :D

Först var det jag, Vendela och Ida som var på biblioteket tillsammans. Jag lånade 6 böcker :D

(4 Tommy och Flisen böcker, en Sarah Dessen bok och en bok om One Direction, Deras själv biografi :D )

Sedan när vi nästan var klara kom Ina och Linda dit. Vi gick till samhället och handlade lite saker på Ica. Sedan skulle vi hem och äta. Idag åt vi "Fiskpinnar med potatis" Snacka om GÖTT :D

Efter ett tagåkte jag och Vendela tillbaks till de andra på samhället. Då var Adam med.Vi drog till Ica för Jennica ville att vi skulle köpa en coca-cola burk och en chokladkaka till henne eftersom vi ändå var där och hon skulle vara hemma :)

Sedan drog vi till Trollebo och var där resten av tiden :P

Och nu sitter jag hemma och lyssnar på musik och skriver :P

 

Men ska läsa nu... Så vi höres senare.. Kanske innan jag lägger mej eller imorrn :P

Men utifall, GODNATT bästa läsare :D <33

 

KRAM

//

 

 

CIAO<3

Av Elise East - 24 juli 2013 15:45

Hejsan på er :D

 

Det har vart en bra morgon :)

Jag har suttit vid datan och kollat på de Glee avsnitt jag har missat :)

(Hinner inte skriva så mycket för jag och Vendela ska till Biblioteket :D

Kanske Ida med)

 

Skriver mer när jag kommer hem! <3

 

KRAM

//

 

Av Elise East - 23 juli 2013 00:39

Hejsan :D

 

Just nu sitter jag hemma hos bästa Linda och skriver... 

Idag skulle jag ju städa mitt rum och packa upp efter resan. Jag skrev att jag skulle göra en grov städning... Men riktigt så blev det inte... Så jag vart klar fortare... Så jag och Linda bestämde oss för att ses :d

Vi var först hemma hos mej. När Linda kom satt jag och åt men hon gick upp på mitt rum och väntade... (Vi åt hamburgare och pommes hehe) Sedan efter det var vi på mitt rum ett tag tills Linda ville gå ner till samhället och köpa Glass! :DD

Jag köpte en ny sort... Dock har jag glömt vad den heter hehe... Men men :P

Har blid på den på mobilen så kan lägga upp foto imorrn eftersom jag inte har min laddare med mej :P

Sedan träffade vi Kristoffer och Kevin. Det var jättekul :D (nja... Det var kul att va med dom men vi hade ingenting mellan himmel och jord att göra...) Så vi gick och snackade hehe :P

Vid 22:00 gick vi hem till mej och hämtade mina sovkläder för jag ska sova hos LINDA :DDD

Snacka om kul :D

 

Vi har varit hos henne ett tag nu :)

Vi har kollar på videos på hennes data på FB. Det var askul höhö :P

Nu bloggar jag.. Vet inte riktigt 100% vad vi ska göra nu men vi kommer nog på något :D

 

Skriver imorrn när jag kommit hem igen :D

Hare GÖTT bästa läsare :D <33

KRAM

//

 

CIAO<33

 


Av Elise East - 22 juli 2013 14:54

Hejsan :D

 


Det har varit en jättebra morgon här hemma. Jag har sovit underbart i min säng! Snacka om att jag har saknat den i en vecka :D

 

Just nu sitter jag och rensar i mina lådor i mitt rum. Håller på att städa i mitt rum och ska packa upp sen. Vill göra en grov städning idag hehe :P

 

Vet inte vad jag ska skriva mer... Så ska städa vidare och lite senare skriver jag igenn :D <33

 

Hare GÖTT så höres vi!

KRAM

//

 

 

  <3

 

CIAO<3

Av Elise East - 21 juli 2013 15:20

Hejsan på er :D

 

Just nu sitter jag och skriver i vardagsrummet. Vi ska åka hem snart.

Vi har packat hela morgonen men efter ett tag skulle morfar åka och tanka bilen i stan då ville Vendela och jag åka med.

Vi åkte till "JET" och tankade bilen. Då var det en annan familj där som var från tyskland och skulle tanka. Det var en mamma, pappa, dotter och son. Sonen var JÄTTESNYGG! :D

Morfar fick prata Engelska med dom. Han pratade "Jätte bra Engelska..." flytande faktiskt... (ironisk), Hehe, Det lät ganska kul men men ;)

Morfar fick hjälpa dom med tankningen för de kunde inte svenska och förstod inte hur man skulle göra.

 

Nu hinne rjag inte skriva mer på detta inlägg... Kommer inte kunna skriva förrns vi kommer hem för vi ska ju åka bil hem och det tar 4 timmar :P

Men skriver så fort vi kommit hem och jag har fått in alla mina saker i mitt rum :D

 

Hare GÖTT så höres vi <33

Kram

//

 

 

PS: jag kunde inte ladda upp bilderna på tårtan för min överföringskabel vägrar fungera just nu... :P

Gör det när vi har kommit hem :D <33

KRAM!!!!!

 

 

 

CIAO<33

Av Elise East - 20 juli 2013 23:48

Hejsan :D

 

Jag vet att det är sent men jag ville bara skriva ett kort inlägg innan internet stängs av.

 

Idag var det ju Alex födelsedag som jag skrev i det tidigare inlägget. Det har varit en kul dag :D

Efter att vi hade ätit mat så var vi här i stugan ett tag. Morfar ville att vi skulle ta ett gruppfoto på alla oss. Men precis när vi skulle ta kortet kom det en bil. Det var Lilja och två andra som kom. (dock vet jag inte vad de heter... Kommer inte ihåg :P )

Men vi tog bilden tillslut iallafall :P Typ precis när de hade kommit :P

Efter att vi hade fotat så gick vi tjejer (Jennica, Vendela och jag) och satte oss en stund vid datan. Jag fågade Jennica o hon kunde fixa en ny "Header" till men jag det gjorde hon. Sedan erbjöd hon sej att designa om hela bloggen med färger och bakgrund :P Som ni ser :D

 

ÄLSKAR DET!!! Tack så mycket underbaraste SYSTER!

(Kolla hennes blogg! www.jennica.devote.se ) Ho har en awsome blogg! :D

 

Medans ni ändå håller på kan ni ju kika in på Vendelas blogg också :) ( veendela.se )

Vi har golfat idag! Det var jättekul :)

Jag förlorade dock... Men aja... Det är ju bara ett spel och man vinner inget, Så... :P

Det var ju kul iaf... BTW mamma vann :D <33

Efter det åkte vi hem och hämtade det vi skulle ha sedan åkte vi med morfar och badade! Det var jättekul. Eller Jennica och Alex badade. Jag åkte båt hela tiden och Vendela hjälpte mamma att ta hand om ax och städa lite på stranden. Den är ganska skitig i strandkanten... Men den blev jättefin efter mamma fixat den :D <3

 

Sedan åkte vi hem och nu sitter jag här... Hehe kul!! :D

Men nu ska jag sova... Är astrött! skriver imorrn innan vi packar, medans vi packar eller efter vi har packat :)

Vi åker ju hem imorrn som sagt :P

 

Men hare GÖTT så höres vi imorrn <33

KRAM

//

 

(lägger upp bilder på tårtan imorrn :) Har bilderna på mobilen men den är död :/ Aja KRAM) <33

Av Elise East - 20 juli 2013 22:58

Har nu fixat om din blogg syster! hoppas du blev glad! om någon vill så kan dom kika in på min blogg!

http://www.nattstad.se/jennica2

http://www.nattstad.se/jennica2

http://www.nattstad.se/jennica2

http://www.nattstad.se/jennica2


älskar dig syster! Ha en bra dag läsare! :*

 

Presentation


Hej, mitt namn är Elise. Jag är 16år Gammal och mitt liv handlar typ om att baka.
Jag älskar mina vänner och min familj, de betyder ALLT! Jag är också otroligt förälskad :D
Här får ni läsa mest om mina dagar och hur jag har det... Ha det GÖTT

Räknare

Fråga mig

41 besvarade frågor

Omröstning

Vilken klänning?!?
 Leopard! (Y)
 Blommig! (Y)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards