Colourgirl - 1998/02/08

Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Elise East - 21 juni 2014 18:16

Hejsan på er alla :)

 

Tänkte skriva lite om de sista dagarna i grundskolan. Låter lite dystert... Men de va typ det.

 

Dagen innan skolavslutningen (alltså 12 Juni) Va det Supé för alla i 9:an. Vi hade ledigt under hela dagen fram till 18:00. Då skulle vi träffas, alla 9:or och lärare, vid Berga folkets hus. Det var fint där. Ganska stort och med en liten scen i det rummet där vi åt. 
När vi kom dit stod vi mest ute och pratade med vännerna. Lärarna bjöd på välkomstdrink och lite snacks innanför dörrarna. Men när man hämtat var man tvungen att gå ut igen. Efter ett tag började det regna så alla gick in. Det var trångt men kul ändå.

Jag minns inte riktigt vad klockan var, men runt 19:00 fick vi gå in i matsalen och slå oss ner vid våra utplacerade platser. Lärarna hade lite uppvisningar. De gjorde en parodi på våran Cabarét. 

Sedan fick vi mat. Helt okej... Jag fick annan mat eftersom jag är Vegetarian. Det fanns typ kyckling, "kalkonskinka" (Vet inte om det heter så...) och rostbiff tror jag. Jag fick nå Vegetarisk filé och vegebullar samt en majskolv.. Sedan fanns det potatissallad och annan sallad med grönsaker och så. Helt Okej. Jag gillade salladen med Vattenmelon och Fetaost.
   
Lärarna hade också skrivit om texten till Abbas låt "Mamma Mia". De hade skrivit den till oss 9:or... Vart så rörd :')

 
Efter vi ätit fick vi också dessert. Tårta med våra klassbilder från 6:an... Jag såg ut som... Jag vet inte vad... Men kul ändå :3

   
Riktigt god, men lite för mycket efter maten... Jättemätt :)

 

Efter att vi ätit och haft alla uppträdanden på scen, (Det var lite fler, men vet inte om jag får lägga upp de så gör inte det ifall), flyttade vi på alla stolar och bord och höjde musiken en del. Sedan dansade vi och hade trevligt :)

En kväll jag aldrig glömmer <3

 

Kommer sakna er alla 9:or... Kram på er och lycka till i livet! <3

 

 

                                                                                    Fortsättning följer...

Presentation


Hej, mitt namn är Elise. Jag är 16år Gammal och mitt liv handlar typ om att baka.
Jag älskar mina vänner och min familj, de betyder ALLT! Jag är också otroligt förälskad :D
Här får ni läsa mest om mina dagar och hur jag har det... Ha det GÖTT

Räknare

Fråga mig

41 besvarade frågor

Omröstning

Vilken klänning?!?
 Leopard! (Y)
 Blommig! (Y)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards